tisdag 16 februari 2010

Främmande kulturer... C-krigsföring..

Kära dagbok, tisdag 2010-02-16
Efter en lång arbetsdag;

Har nyssvarit i närkamp med koreansk mat ikväll, så nu kommer snart Kimchi’ns hämd. Kimchi är en typ av kål, 10ggr värre än surkål, tala inte om dess eftervärkningar.....

Jag och NN hamnade i en C-krigszon bakom en ældre dam i rulltrappan som tydligen avlevererat en salva, t.o.m. han min kollega som pryd tysk, blev kräkfärdig av och jag måste erkänna jag blev avundsjuk...
Något värre har jag aldrig presterat, svaveldoften var bara det bärande mediet, den tunga, paralyserande effekten kom av deras specialstarka röda krydda, vitløk och litet annat som skapas i lagring i sprängsäker glasburk. Till detta kommer effekten av alla de virrvarv av gångar och otvättade skrymslen giftgasen måste passera på vägen ut.... obeskrifligt...!

Stemslav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar