lördag 24 april 2010

ÂNTLIGEN!!!!


Som en numera känd person, Gert Fylking, brukar utropa vid Svenska Akademiens tillkännagörande av litteraturpristagaren, utropar jag "Ântligen"


För vad då?


Jo, den obligatoriska diarrén efter anländandet till Mumbai.


Precis som flyget, har sannolikt detta fenomen påverkats av askmolnet från Island. Askmolnet försenade min ankomst med 3 dagar, och diarrén med 1½ dag. ÂNTLIGEN!


Nu kan man planera sitt liv igen, efter att denna "propp" har släppt och världs ekonomin därmed normaliserad.


Hela hotellet har føljt denna händelse med "spänning", jag har haft frekventa intervjuer, inte minst från det Indiska rörmokare förbundet som bett mig att estimera en trolig nedkomst av "proppen", så de skulle ha en rescue group redo. Hotell personalen har hållt sig uppdaterad, jag har bett om rikligt med vatten och kaffe då det kan lösa ev propp. Se bild, bredvid står en back med vatten jag fick av hotell ståderskan mot en liten muta på 5USD. Den står bredvid min resväska. Så, jag är ett känt fenomen på hotellet.



1 kommentar:

  1. Man får gratulera till nedkomsten! Vikt och längd? (haha, ja man börjar ju fatta varför du var så angelägen att komma i väg...Indien verkar ju ha bättre effekt än både rårivna morötter och Lactulos...!)

    SvaraRadera